close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פתרון העיצוב שמספק מראה יוקרתי לצד יעילות אנרגטית - סקיילייט

מערכת שורשכד תשרי, תשעט03/10/2018

מהו בדיוק סקיילייט, מהם מאפייניו ומדוע מדובר באלמנט עיצובי פופולארי כל כך, בעל יתרונות משמעותיים הן מבחינה אסתטית והן מבחינת יעילות אנרגטית?

תגיות:
חידושים ופיתוחים רבים מעולם האדריכלות והעיצוב הפנים שמים דגש על השילוב הנחוץ בין אסתטיקה לבין פונקציונאליות בתחומים שונים, דוגמת יעילות אנרגטית אשר מאפשרת חיסכון משמעותי בהוצאות ובתביעת הרגל האקולוגית. דוגמה מצוינת לכך ניתן למצוא באחד מפתרונות העיצוב הפופולאריים בשנים האחרונות אותו ניתן למצוא באינספור בתי עסקים, מרכזי קניות, משרדים יוקרתיים וגם בלא מעט בתים. הכוונה היא לגג זכוכית, המכונה בישראל גם – סקיילייט. מהו בדיוק סקיילייט, מהם מאפייניו ומדוע מדובר באלמנט עיצובי פופולארי כל כך, בעל יתרונות משמעותיים הן מבחינה אסתטית והן מבחינת יעילות אנרגטית?

גג זכוכית בעיצוב מרשים
סקיילייט הוא למעשה ענף שלם של מוצרים – גגות זכוכית, אשר מציעים מגוון עיצובים מרהיבים ומתאימים למקומות רבים ושונים. אם נחשוב על כך נשים לב כי אנחנו כבר מכירים לא מעט גגות זכוכית מסוג זה בארץ, וגם כמובן בעולם. קניון עזריאלי בתל אביב, מלון הילטון בתל אביב קניון רננים ואינספור קניונים ומלונות נוספים רבים, כמו גם לא מעט בתים פרטיים – בכל אלו ניתן למצוא סקיילייט אשר מעניק נופח מרהיב לעיצוב החלל ומאפשר כניסה של אור השמש לאורך שעות היום. במרבית המקומות בהם מותקן גג זכוכית מסוג סקיילייט מדובר באלמנט המהווה חלק משמעותי ומורגש מעיצוב החלל, כפי שכל מי שביקר בקניון עזריאלי וודאי יכול להעיד.
סקיילייט, אם כן, הוא השם הכללי לכל אותם גגות זכוכית המגיעים בשלל עיצובים שונים, בהתאמה לחלל בו הם מוצבים. מדובר בקונסטרוקציה המורכבת בגג האולם, המשרד או הבית הפרטי, ומהווה חלון קבוע בעיצוב מרהיב המאפשר כאמור זרימה חופשית של אור השמש לתוך החלל. בעוד בקניונים גדולים או במקומות כמו מתחם איקאה החדש בבאר שבע מדובר לרוב בגג זכוכית (למעשה – חלון בחלק מן הגג) גדול, מרהיב ומרשים, בבתים פרטיים רבים מדובר בחלון קטן ו"צנוע" יותר, אשר מאכלס רק חלק קטן מהגג. מגוון האפשרויות הניתנות לבחירה עבור המעוניינים בסקיילייט בביתם הוא רחב, וכולל סוגים רבים ושונים של עיצובים וגדלים.

שימוש אלגנטי ויעיל בתאורה טבעית – גגות זכוכית בשירות איכות הסביבה
המאפיין העיקרי של סקיילייט קבוע או חשמלי אשר הופך אותו לפתרון פופולארי יותר ויותר בעולם האדריכלות והעיצוב בישראל ובעולם כולו הוא השילוב המועיל בין עיצוב מרהיב לבין פונקציונאליות במישור אשר חשוב לכולנו – המישור הסביבתי. הרעיון העיקרי העומד מאחורי גג זכוכית בכלל וגגות סקיילייט בפרט, הוא שילוב נרחב ויומיומי של תאורה טבעית (כלומר – אור השמש), במבנה המדובר. על ידי שילוב סקיילייט בחלק מגג המבנה (ובמקרים רבים ברובו או בכולו) אנו מאפשרית לתאורה הטבעית להיכנס לחלל, וכך לחסוך הרבה מאוד מתצרוכת האנרגיה של המבנה בתאורה ובחימום. למעשה, סקיילייט וגגות זכוכית בכלל הם חלק מנישה רחבה הרבה יותר אשר הולכת ומתפשטת במהירות ברחבי העולם בשנים האחרונות של עיצוב ואדריכלות סביבתיים – כאלו אשר רואים בשילוב בין המבנה בו בני אדם מתגוררים, עובדים ומבלים את זמנם לבין הסביבה והשמירה עליה ערך חשוב וראוי. כך, גג זכוכית דוגמת סקיילייט מאפשרות לגשר על הפער בין צורת החיים האנושית הנפוצה לבין הצורך והרצון שמור על הסביבה ולצמצם למשל בתצרוכת האנרגיה ובעלויות החשמל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה